OH7PS kirjoitti 17.06.08 - 08:22:54:Tervehdys
Tulipas sitten hurahdettua ja tuo otsikon rigi hankittua, kun saisi vielä maksettua - lasku

tuli eilen.
Asiaan - elikkäs kriteerinä juuri tämän radion hankintaan on tuo LW/MW puolen vahva läsnäolo, lähes vaimentamaton ja molemmat Pre-Ampit toimii sielläkin, tehnee radiosta oivan majakka"imurin" - toivottavasti. Kohinoita ja kesärutinoita saa vaimenneltua melko hyvin. Digisuotimilla (IF) saa 50Hz kaistan eli sen puoleen ei valittamista, ehkäpä se muutaman hertsin audiofilsu vielä tuohon avittamaan, katotaan nyt. Kertoilen sitten kokemuksista rigistä kunhan LW- alue paremmin aukeaa.
Tässä mun QTH'ssa on naapureilla (paritaloaluetta) jotain vermettä joka varsinkin alabandeilla tekee heikkojen asemien kuuntelun lähes mahdottomaksi eli haastetta antennille ja eritoten maadoitukselle. Enpä tiedä liekö MiniWhippi rikki mutta sillä kuuntelu on aivan mahdotonta valtavan häiriötason vuoksi (jumalaton kohina yli bandien ja kovat pistepurinat), syksyllä se workki aivan mainiosti. Visuaalisella tarkastelulla näytti aivan uudelta eli kosteus ei ole päässyt sitä tuhoamaan. Pitääpä vielä koettaa yöaikaan.
Keliä oli tuossa pari iltaa sitten ainakin 2 MHz'llä kun Aussit tuli 50 MHz dipolilla paikotellen lujaakin.
Mitenkäs se on - olen antanut itseni merkitä NDB- aseman kuulluksi pelkän visuaalisen ruutukaappauksen perusteella ilman, että olen alkanut audiota kaivelemaan, jos on juuri siinä vingun vieressä. Onko rookeri?
73 Pena
Onnea uudelle radiolle, kapea suodin auttaa häiriöihinkin aika mukavasti.
Meillä ilmestyi keväällä kanssa bandille laajakaistainen rutina, jostain se tulee uudelta omakotialueelta jota on pykätty tuohon viereen. En ole edes yrittänyt paikantaa sitä, enpä ole kuunnellut vieläkö tuo jatkuu. Vaikka sen saisi suunnittuakin on aika vaikeaa mennä soittelemaan ovikelloa sanoen että teiltä muuten lähtee rutinaa joka häiritsee mun majakkakuuntelua. Täytyy vaan yrittää vaikka loopeilla pärjätä. Saisikohan noita Wellbrookin ALA-100:a Suomesta
Minun omatuntoni antaa periksi kuitata majakan vaikka en sitä kuulekaan, kunhan kutsu näkyy kokonaisena ruudulla niin että omasta mielestä ei erehtymisen vaaraa ole. Pakko on näin menetellä kun on vain 200Hz:n suodin tai toisessa radiossa SSB-suodin, jotkut majakat kuuluvat muiden seasta, jotkut eivät vaikka näkyvätkin aivan selvästi.
Ne 120mb:n aussit ovat mukavia kesäkuuntelukohteita jos vaan ukkosrutinat sallivat, ne kuuluvat ihmeen hyvin juuri keskikesällä. Täytyypä laittaa sisälooppi kuuntelukuntoon itsekin, niiden kuuntelu pihasaunan kamarissa on kuulunut jo vuosia kesärituaaleihini.
-Reijo-