Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu.
YaBB - Yet another Bulletin Board
17.06.26 - 23:34:59
REU * EU NDB Logger * .

Sivu: 1
Ruotsin vaikeat (Luettu 10645 kertaa)
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Ruotsin vaikeat
07.01.08 - 20:28:50

Luulisin että minulla on lokattuna kahta vaille kaikki Ruotsin majakat, ainakin REU:n listan mukaan. Nuo kaksi ovat kyllä kuuluneet muualla, mutta vaikka olen aina radion ääressä ollessani niitä kokeillut, ei merkkiäkään ole näkynyt. Nämä kaksi ovat:

338kHz F   Östersund/Froson
359kHz VA Vastervik

Ei siis pitäisi olla mitenkään erikoisia tai vaikeita, mutta kun ei niin ei. Ovatkos arvon kolleegat kuulleet niitä?

-Reijo-
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
OH5YW
Pääkäyttäjä

NDB-listener

Re: Ruotsin vaikeat
Vastaus #1 - 07.01.08 - 20:38:38

Minun lokista löytyy VA 359  28.8.2006 ja F 338 29.9.2006. Kumpikin kuultu vain kerran ja toissa vuonna....ei helppoja

kari
Siirry sivun alkuun

Perseus
Several LWOGs
Sähköposti   IP on kirjattu
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #2 - 14.01.08 - 08:54:24

Tragedia jatkuu. Minulla on nyt ollut yli viikon tehokuuntelussa taajuus 338kHz, tulosta vaan ei synny. Alan jo kohta uskoa ettei F Östersund ole enää äänessä. Olen reilun viikon joka päivä seurannut iltahämärän saapumista kohdealueelle, ei merkkiäkään. Etelämpänä yhtä kaukana oleva OA Jönköping vaan pauhaa taajuudella, välillä SA Bardufoss nousee kuuluviin. Illalla tilanne on sama, OA jyllää, samoin muutaman kerran yöllä kun ole heräillyt.

Majakka on kuultu REU:n mukaan viimeksi 24.11.2007, mutta muita merkintöjä ei oikein ole. Mistähän löytäisi jonkun paikkakuntalaisen tarkistamaan tämänpäiväinen tilanne, sama kosekee  myös 359 VA Vasterviikkiä jota en ole nyt edes seuraillut? Tässä melkein voisi ehdottaa seuraavan CLE-Finlandin aiheeksi taajuutta 338kHz  Hymiö

-Reijo-
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
jfalt
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #3 - 14.01.08 - 09:33:27

Olen seuraillut 338 kHz:ä myös, mutta ei ole kyllä F:ää kuulunut. Lauantai-iltana hetken aikaa luulin sen jo kuuluvan, mutta se olikin FNY / Robin Hood Hymiö, joka siellä huuteli. VA:sta ei ole myöskään havaintoa.

-jarno-
Siirry sivun alkuun

Perseus + Icom ic-r75 + pa0rdt-Mini-Whip + ALA100M 2.8 x 2 metriä
NDB Weblog
Sähköposti WWW   IP on kirjattu
OH5YW
Pääkäyttäjä

NDB-listener

Vastaus #4 - 14.01.08 - 14:58:53

Laitoin parille ruotsalaiselle kuuntelijalle kyselyn, toinen Gotlannissa ja toinen keski-Ruotsissa. Katsotaan mitä vastaavat

Kari
Siirry sivun alkuun

Perseus
Several LWOGs
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #5 - 14.01.08 - 15:32:01

Kiitos, minulla ei ole kontakteja sinne päin. Tarttis saada jo jotain faktaa majakan olemassaolosta, meinaa usko loppua.

-Reijo-
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
OH5YW
Pääkäyttäjä

NDB-listener

Vastaus #6 - 14.01.08 - 20:25:25

Ensimmäinen vastaus:
"Terve Kari!

F-338 was last heard here 11th February 2007 so I guess it has been closed even if there is a
report in REU. F was always strong here so if still on the power must have been reduced.

VA-359 has been reported by several people, last logging 27th December 2007, see REU!

73/Bo"
Siirry sivun alkuun

Perseus
Several LWOGs
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #7 - 14.01.08 - 20:38:11

Kuulostaa helpottavalta.  

-Reijo-
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #8 - 22.01.08 - 21:16:10

Vaikka jo kuulosti helpottavalta, ei helpota sittenkään. 359kHz VA ei vaan kuulu, ei sitten millään. Sillä aikaa kun muut kuulevat Irania, Turkkia ja Kanadaa minä en kuule yhtä hikistä ruotsalaista. Alan menettämään uskoni noihin REU:n lokauksiin, ja mistäs niiden tasoa tietääkään. On se ihme että samalla taajuudella paahtaa suvereenisti iltapäivästä lähes puoliin päiviin LK joka on paljon hankalammassa paikassa sisämaassa, VA sijaitsee herkkupaikalla rannikolla. Siitä vierestä Visby 351 OV kuuluu kesät talvet ympäri vuorokauden.

-Reijo-
Siirry sivun alkuun

lk_001.jpg

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #9 - 24.01.08 - 22:33:57

Jaksolla kököttäessä törmää harvinaisempiinkin, CDN Chateaudun Ranskasta näytti daidia taajuudella 359,5. Samoin näkyy MAK Brysselistä. Ei tänäänkän merkkiäkään siitä ruotsalaisesta. Kohta mä uin katsomaan onko siellä masto vielä pystyssä.

-Reijo-
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #10 - 25.01.08 - 15:47:23

Nyt tekisi mieli kiroilla. Toisaalta helpottaa ja hymyilyttää. Tapaus osoittaa myös suomalaisten kuuntelijoiden korkean moraalin, yhtään haamulokausta ei ilmaantunut.

Asia alkoi saada elämää suurempia piirteitä. Reilu kuukausi intensiivistä yhden jakson kyttäystä, onhan tämä viimeinen kuulumaton ruotsalainen. Nyt sitten ryhdyin penkomaan Ruotsin Ilmailuhallituksen AIP-tiedotteita joissa mm. löytyy kartat NDB-majakoista. Niistä ei löytynyt merkkiäkään Västervikin NDB-majakasta. Lisäpenkominen johti sitten armahdukseen:

NDB-fyren VA som sänt på 359 kHz strax norr om Västerviks flygplats har tagits ur drift. Den 1 januari i år (2007) stängdes den av för alltid.

- Fyren har funkat klanderfritt i alla år. Jag har till och med fått brev från radioamatörer i Tyskland som fått in signalen klart och tydligt, berättar Västerviks flygplatschef Björn Blomstrand till Västerviks Tidning.

Tämä lause löytyi Pilotmagazinetistä.

Että terveisiä vaan Dominique Krempille Ranskaan ja Torbjörn Ericsonille Ruotsiin jotka ovat molemmat raportoineet majakan sen sulkemisen jälkeen. Ja vähän näpäytystä myös Bolle.

Nyt sitten Norjalaisten kimppuun, niitä puuttuu vielä useita Hymiö

-Reijo-
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
OH5YW
Pääkäyttäjä

NDB-listener

Vastaus #11 - 25.01.08 - 16:47:56

Hienoa salapoliisityötä Reijo!

kari
Siirry sivun alkuun

Perseus
Several LWOGs
jfalt
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #12 - 26.01.08 - 18:23:46

Tein REUn tiedoista listan myös ruotsalaisista, kun niitä itsekin laskeskelin. Mukana on myös yllä mainitut kaksi ja muutama muu joista ei ole hetkeen tehty lokauksia.

-jarno-
Siirry sivun alkuun

Perseus + Icom ic-r75 + pa0rdt-Mini-Whip + ALA100M 2.8 x 2 metriä
NDB Weblog
Sähköposti WWW   IP on kirjattu
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #13 - 07.02.08 - 18:53:03

Haluatteko nähdä tyhmän miehen? Oikein tyhmän miehen? Sitten katse tänne päin.

Löysin vahingossa lokilappusen joka ei ollutkaan kansiossa, olen siis pitänyt urani alusta saakka paperilokia. Tämä lappu oli Kustavin reissulta 16.9.2006. Mikähän silloin oli radiona, vissiin joku Selena tai vastaava, muutama ruotsalainen ja suomalainen majakka on lokissa. Siellä on kuitenkin tämä hartaasti kyttäämäni VA Västervik, vieläpä kuultuna päivällä 1015 SA. Siis signaali on ollut kova. Että silleen. Pitää kai hakata koneelle nuo kaikki paperilokit vastaisuuden varalle.

-Reijo-
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
Sivu: 1
Koti Koti Ohjeita Ohjeita Suorita Suorita Kirjaudu Kirjaudu REU

Geo Visitors Map