Heke:n pyynnöstä tietoja:
Minulla on Snr 115 joka on toimitettu 12.07.1988. Käyttöönotto todennäköisesti noin 29.10.1988 koska tämä päivämäärä on kirjattu käyttöönottajan käsialalla manuaalin kansipaperille. LO SEP 357 kHz on mainittu samalla sivulla, samalla käsialalla. Eli lienee sitten alkuperäinen lähetin siellä kun siirryttiin transistoritekniikalle.
Lokikirja oli varmaan viety pois aikaisemmin koska manuaali ja kaikki moduulit tuotiin erikseen takaisin minua varten kun hain räkin ja ATU:n.
Ulkoinen tone-avainnus on ihan hyvä idea jos haluaa pitää kiteestä lukuunottamatta 100 % aidon laitteen. Minulla jää B-puoli alkuperäisenä ja kylmänä ainakin toistaiseksi. A-puolesta tehdään vielä myös A1A -kykyinen jos vaan mahdollista.
Field-day näillä on kyllä raskaan sarjan touhua

Siheen sopii JUMA TX 500 tai muut menneiden vuosien risukasakytkennät + matka-ATU paremmin.
Nautelin NX2000 ATU on muuten aivan törkeän kokoinen nyt kun on vihdoinkin päässyt aivan sen lähelle. Ei ole paljon toivoa että saisin hallituksen lupaa pystyttää sen nurmikolle ihan lähiaikoina joten jo vuosia käytössä ollut vanhan TRPM-60 -lähettimen variometriin perustuva käsiviritteinen ATU saa edelleen kelvata täällä.
Määräysten sallima 1 W EIRP (eli olemattomat 0.33 W EMRP) kantoaaltoa syntyy yllättävän äkkiä, eli joudun käyttämään lähettimen reilusti alle minimitehon joka on 100 W. Tästä johtuen modulaatiomittaria ei saada näyttämään oikein, ja on kyseenalaista jos aliteho, SWR yms. suojat voi ylipäätänsä ottaa käyttöön sellaisina pienestä lähtötehosta johtuen. Nyt joudun olemaan MONITOR BYPASS -tilassa koko ajan, muuten peli sammuu hetken päästä.
t:
Paul-Henrik