Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu.
YaBB - Yet another Bulletin Board
15.10.19 - 12:07:17
REU * EU NDB Logger * .

Sivu: 1
Radiomaailman vahvistin (Luettu 3244 kertaa)
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Radiomaailman vahvistin
25.06.09 - 08:22:48

Tuli eilen Radiomaailman kesänumero, oli vaihteeksi mielenkiintoinen rakenteluartikkelikin mukana. Vahinko vaan että piirikaavio oli sössitty niin ettei siitä saa mitään selvää, tämä ei liene artikkelin kirjoittajan tarkoitus? Ehkä asia korjataan mutta kokeillaan kepillä jäätä, eihän kirjoittaja satu olemaan tämän foorumin lukijoita?  

Reijo
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
oh2lx
Majakkamestari

Utilityukko

Re: Radiomaailman vahvistin
Vastaus #1 - 25.06.09 - 13:11:20

RM 6-7/2009 : AKTIIVIANTENNI KAUPUNKIKÄYTTÖÖN ... minäkin koitan kepillä jäätä ... Ei kukaan lukijoista rakentaisi (samalla) minulle, vaivaiselle, tuollaista, jota täälläkin voisi käyttää, maksaisin kunnon korvauksen. Minullahan on AR7030+ filttereillä muttei antennia.
Siirry sivun alkuun

« Viimeksi muokattu: 25.06.09 - 15:32:15 Kirjoittaja oh2lx »  
  IP on kirjattu
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #2 - 25.06.09 - 18:18:20

oh2lx kirjoitti 25.06.09 - 13:11:20:
RM 6-7/2009 : AKTIIVIANTENNI KAUPUNKIKÄYTTÖÖN ... minäkin koitan kepillä jäätä ... Ei kukaan lukijoista rakentaisi (samalla) minulle, vaivaiselle, tuollaista, jota täälläkin voisi käyttää, maksaisin kunnon korvauksen. Minullahan on AR7030+ filttereillä muttei antennia.

Se on tuo mekaniikan teko ja osien hankinta joka tökkii nykyään pahasti. Omat kötöstykset jäävät lähes säännöllisesti ilman koteloa ja koko laite tekemättä jos osia ei löydy omista kätköistä. Printtejäkään en ole tehnyt vuosiin vaan kaikki kasataan dead-bug tyyliin. Sarjoista tulee kyllä tinattua kun on kaikki osat saatavilla ja kotelokin mukana.  

Edit: Tällaista http://www.qrss.thersgb.net/G8CQX-Loop-antenna.html olen ajatellut kokeilla, eihän tämä missään tapauksessa viritettyä antennia vastaa mutta ajattelin kokeilla olisiko tuosta reissusisäantenniksi. Jos tulokset ovat kelvollisia voisi noita tinata parikin, tuohon löytyvät osat kotoa. Aikataulusta en lupaa muuta kuin että ennen syksyä.

Reijo
Siirry sivun alkuun

« Viimeksi muokattu: 25.06.09 - 21:28:09 Kirjoittaja RJL »  

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
oh2lx
Majakkamestari

Utilityukko

Vastaus #3 - 26.06.09 - 21:42:44

Terve Reijo ! Näinhän se nykyisin monella kotioloissa on.  Minulla on tallella Tapanin (OH3EK) Krääkkiössä aikanaan rakentama VLF-konvertteri (selostus oli RA:ssa) ja se toimii AR7030+:n kanssa ihan hyvin. Kun olin vielä Jokelassa töissä, mittailin tuon Rx:n indikointiherkkyyttä ao konvertterin kanssa ja ilman sitä. Nimenomaan indikointiherkkyyttä, koska kuuntelen vain kapeilla filttereillä special-asemia  Tämä on sellainen laitos, jossa näyttää ulkoantennin saaminen olevan vaikeata.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Vastaus #4 - 28.06.09 - 00:14:50

oh2lx kirjoitti 26.06.09 - 21:42:44:
Terve Reijo ! Näinhän se nykyisin monella kotioloissa on.  Minulla on tallella Tapanin (OH3EK) Krääkkiössä aikanaan rakentama VLF-konvertteri (selostus oli RA:ssa) ja se toimii AR7030+:n kanssa ihan hyvin. Kun olin vielä Jokelassa töissä, mittailin tuon Rx:n indikointiherkkyyttä ao konvertterin kanssa ja ilman sitä. Nimenomaan indikointiherkkyyttä, koska kuuntelen vain kapeilla filttereillä special-asemia  Tämä on sellainen laitos, jossa näyttää ulkoantennin saaminen olevan vaikeata.

Terve vaan Väiski!

Minulla on harmaa mielikuva tuosta konvertterista, artikkelikin löytyy koska minulla pitäisi olla tallella kaikki Vipuset 60-luvun lopulta lähtien. Mitenkäs muuten konvertteri pärjäsi AOR:ään verraten?

Itse kuuntelen matalia taajuuksia vanhalla laivaradiolla: http://koti.mbnet.fi/ijl/sr51test.html jota pidän erittäin hyvänä kaikkeen utility-kuunteluun.  

Reijo OH3AVA
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
Sivu: 1
Koti Koti Ohjeita Ohjeita Suorita Suorita Kirjaudu Kirjaudu REU

Geo Visitors Map