RJL kirjoitti 03.09.08 - 09:42:24:RKA kirjoitti 03.09.08 - 09:11:38:
Minun toissa iltainen "vahinko" NW 520 kuului perus MiniWhip:llä, mites olikaan, lahjattomat harjoittelee, salaharjoittelu on tietenkin eri asia ...
-RKA
Mitenkäs korkealla se sinun MW taas nykyisellään olikaan? Omani on edelleen 12 metrissä jos tuosta aikoo nostaa täytyy MW nostaa lasikuitumaston nokassa puun runkoa pitkin ylös. Se kyllä periaatteessa olisi mahdollista, jonkun neljä metriä voisi saada lisäkorkeutta.
Reijo
Taitaa olla lähellä 16 metriä, kuten viime talven yli oli asennettuna! Olen vienyt juuri kahdeksan metrin pituisella ongenvavan päässä antennia alumiinitikkaiden avulla juuri tuolle korkeudelle. viime talvena oli kaksi ongenvapaa nippusiteillöä yhdessä, varmaan kokonaiskorkeus oli tuolloin 12 metriä vavoilla ja sitten tikkailla taiteillen koivun runkoa pitkin ylös! Koksi, RG174, minulla on 40 metrin pituinen, joten antennin saa noin 20 metrin etäisyydelle rakennuksista!
Vertailin nyt kesällä rivitalon katolla olevan 12 metrin korkeudella olevaa MW:tä tuohon asennukseen, jonkin verran oli eroa, minulla ei onneksi ole häiriöitä rakennuksen läheisyydellä, signaali taisi olla hieman voimakkaampi 16 metrin asennuksella kuin 12 metrisellä!
Rantsilassa oli kuluneen viikonlopun aikana 12 metrin korkeudella MW (kuva ohessa) ja asensin myös FinWhip:n liki 20 metrin korkeuteen kuusen runkoa hyödyntäen. FW antoi vähintään samaa singnaalia kuin MW, joten kuuseen jäi antenni! MW:n koksi, RG174, oli 30 metrinen ja FW:n oli 70 metrinen samoin RG174.
-RKA