Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu.
YaBB - Yet another Bulletin Board
17.02.19 - 10:18:46
REU * EU NDB Logger * .

Sivu: 1
Nauhoitus vempaimista (Luettu 3538 kertaa)
hk
Noviisi
*

Utilityukko

Nauhoitus vempaimista
26.11.07 - 11:17:56

Mikähän on tämän hetken "ykköstuote/laite" mitä kuuntelijat käyttävät nauhoituksissa. Mp3 /minidiskistä puhutaan mutta minidisk näyttää olevan aika harvianen nykyään.  Itse aloittelen monen vuoden inaktiivisen kauden jälkeen kuuntelun ja nyt on vähän sormi suussa nauhoituspuolen kanssa.  Ipod  , creative löytyykö helppotoimista millä voisi nauhoitella, kelailla  jouhevasti?
  Jos joulun alla aloittasin oiken kuuntelut.  Löysin romukuormastani vanhan Sky king 2000 3 m antennikääntimen (toimii jopa) ja hommasin ALA 1530 loopin  
terv,  
HK
Siirry sivun alkuun

Sähköposti   IP on kirjattu
RJL
Majakkasankari

Utilityukko

Re: Nauhoitus vempaimista
Vastaus #1 - 26.11.07 - 11:42:48

Katselepa Olympuksen sanelukoneita. Niissä on ainakin käyttöergonomia kohdallaan verrattuna kaikenlaisiin mp3-soittimiin. Hommasin itselleni yhden Olympuksen, mutta siinä on ulkopuolisen mikrofonin liitäntä niin herkkä että äänenlaatu kärsii, enkä ole saanut aikaiseksi tehdä sopivaa vaimenninta väliin. Nämä nauhoittavat omalla formaatillaan mutta niihin löytyy ilmaisia käännösohjelmia mp3:ksi.

-Reijo-
Siirry sivun alkuun

- Reijo, OH3AVA -
  IP on kirjattu
Notareal
Noviisi
*

Utility- ja DX-ukko

Vastaus #2 - 26.11.07 - 12:27:54

Käytän nauhoittimena Creative Zen Nano 1Gt MP3-soitinta.  
Pienihän se on näihin sormiin, mutta kun sen saa "tulille", niin ihan kätevä käyttää.
Pääasiassa kuuntelen nauhoituksia sitten vasta tietsikalla, voi taajuuskorjaimella vähän parantaa audiota.
Suoraan tietsikalla tallentelen joskus SVRecorder-ilmaisohjelmalla mp3:ksi.
Mp3 nauhoituksia voi sitten arkistointia varten pätkiä lyhemmiksi vaikkapa Mp3directcut-ohjelmalla.
Br
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
hk
Noviisi
*

Utilityukko

Vastaus #3 - 26.11.07 - 21:44:37

Kiitokset  vastauksista. Täytyypä  lähteä nettiin surffaileen sopivaa nauhoitinta.
Hk
Siirry sivun alkuun

Sähköposti   IP on kirjattu
TSM
Suurmajakkamestari

Beaconist  OH1TSM

Vastaus #4 - 17.01.08 - 01:17:01

Tämä aihe on jo päättymässä, mutta kehunpa silti minidiskiä.

Käytettyjä Sonyn minidisc dekkejä, siis pöytämalleja löytyy mm. www.huuto.net ja samasta paikasta käytettyjä discejä.

Kannattaa ostaa malli, jossa on MDLP toiminto, eli laadusta vähän tinkimällä (on silti hifiä...) yhdelle levylle mahtuu 6 tuntia tallennetta.

Hyvä paikka vertailla laitteita on www.minidisc.org/equipment_browser.html

Suosittelen.
Siirry sivun alkuun

2x Perseus SDR, ALA100 loop 5 x 4 m
- at pedition 12 x 1000 m beverage
  IP on kirjattu
Rick
Kisälli
**

radionkuuntelija

Sukupuoli: male
Vastaus #5 - 29.01.08 - 23:16:49

Minidisc on ainakin minulle vielä se paras nauhoitusmuoto. Tosiaan pitää olla MDLP ja myös mahdollisuus nauhoittaa 6 sekuntia takautuvasti ("time machine") jolloin ehtii vielä napata jonkin kohdan talteen kun laittaa heti nauhoituksen käyntiin kun kohdan ensin kuulee.
Mun minidisc dekki on Sony MDS-JE640 ja olen siihen tyytyväinen.
Nuo useimmat huutonetissä tarjolla olevat ovat malleja joista puuttuu ainakin tuo MDLP jolloin tallennusaika on turhan lyhyt.

Reissussa käytän Sonyn walkman minidisc nauhoitinta jossa on MDLP mutta valitettavasti puuttuu tuo takautuva nauhoitusmahdollisuus ja se taitaa puuttuakin kaikista walkmaneista?
Siirry sivun alkuun

http://www.saunalahti.fi/rick/
http://pirateradiolog.blogspot.com/
http://radiomiehenmatkat.blogspot.com/
  IP on kirjattu
Jukkapa
Ex-jäsen

Vastaus #6 - 21.08.08 - 10:41:54

Rick kirjoitti 29.01.08 - 23:16:49:
Minidisc on ainakin minulle vielä se paras nauhoitusmuoto. Tosiaan pitää olla MDLP ja myös mahdollisuus nauhoittaa 6 sekuntia takautuvasti ("time machine") jolloin ehtii vielä napata jonkin kohdan talteen kun laittaa heti nauhoituksen käyntiin kun kohdan ensin kuulee.
Mun minidisc dekki on Sony MDS-JE640 ja olen siihen tyytyväinen.
Nuo useimmat huutonetissä tarjolla olevat ovat malleja joista puuttuu ainakin tuo MDLP jolloin tallennusaika on turhan lyhyt.

Reissussa käytän Sonyn walkman minidisc nauhoitinta jossa on MDLP mutta valitettavasti puuttuu tuo takautuva nauhoitusmahdollisuus ja se taitaa puuttuakin kaikista walkmaneista?

Tämä on ehdottoman hyvä peli: Tascam DR-1

Jukka
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Sivu: 1
Koti Koti Ohjeita Ohjeita Suorita Suorita Kirjaudu Kirjaudu REU

Geo Visitors Map